6 May 2015

Profesyonel Anılar


Anı biriktirmek... 

On yıllarca günlük tutabilmek mesela. Olabilecek her güzel anıyı kaydedebilmek. Yıllar sonra hatırlamak. Aa bak bu olmuştu demek kendi kendine, bazı hatıraları okudukça ne ara yaşadım da unuttum demek. Gülümsemek hatta sırıtmak. Bir nevi o anın o anda kalmaması ve kalıcı olmasını sağlamak... 

Bu yüzden sağlam bir günlük yazıcısı, kelime biriktiricisi olmak isterdim. Ama olamadım, lisede en yakın arkadaşımla birer defter edinip günlük yazalım demiştik, hoş olabilirdi, yazabilseydim. Birinci günden sonra yazamadım, cümle yapılarına, olayın gelişine gidişine ortasına sonuna bu kadar takılan biri için günlük bir katarsis sağlamaktan çok bir işkenceye dönüşebiliyormuş. Ki yazsam eminim içimi dökemezdim, öyle de bir durum. 

Yazarlık miminde söylemiştim bir şeyler yazmak ve yazdıklarımı birilerinin okuduğunu bilip buna rağmen yazmaya devam etmek benim için büyük olay, bu yüzden değerli, değerlisiniz. 


Anı biriktirmek deyince akla ilk yazmak gelir belki, ama bir gerçek daha var ki o da;
An'ı fotoğraflamak

Yıllardır hayalini kurduğum fotoğraf makinesini sonunda edindim. İlaç alınca prospektüsü, bir soruyu çözmeden önce soru kökünü okuyan ben bunda da sırayı atlamadım, hemen bir fotoğrafçılık kursuna yazıldım. 

Kursa devam etme konusunda pek iyi değildim ama en eğlenceli ve 'işte başlıyoruz' dedirten kısmı kursu bitirip kendimizi doğaya bırakmamızdı. 
Çektikçe, baktıkça bazı şeyler o kadar çok netleşiyor ki; umarsızca geçip gittiğimiz bir sokak, minicik bir çiçek, gökyüzü, güneş, bulutlar... Hepsi zaten bütün güzellik ve gizemleriyle var olmaya devam ediyorlar. Ama bizler baktıkça fark ettikçe kendi içimize yeni bir kapı açıyoruz. 

Her günün içinde bir güzellik vardır derler, o güzelliği bulup yakalamak da yine bize düşüyor. Bunun için, yani bakmak değil görmek için fotoğraflamak muazzam bir yöntem.  
Evet daha yolun çok başındayım ama seviyorum. Bu da demek oluyor ki burada, sizlerle güzelleşen blogumda daha çok foto daha çok an'ı paylaşılacak! 

Bunlar da onlardan birkaçı...

Esen kalın :)




11 yorum :

  1. heey bence de en güzel foto doğa fotosudur yaaaa iyi yapmışın ne keyiflidir şimdi artık foto çekmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heey bence de :) Çok keyifli hem de, mutlu ediyor insanı ya :)

      Sil
  2. Ne güzel fotoğraflar var bloğunda, bayıldım. Ruhu olan fotoğrafları çok severim...Şimdi keşfettim ve takipçin oldum. Bundan sonra sık sık uğrarım artık :) Kahve Yanı'na da beklerim...Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Kahve Yanı :) Bundan sonra sık sık beklerim o zaman, samimi yorumunuz için teşekkürler, ben de takipteyim :)

      Sil
  3. fotoğraf makinesi için gerçekten çok sevindim. yazısı olmasa da fotoğrafı görünce herşey birbir canlanıyo ya insanın kafasında. acayip haz verici geliyor bana da.. hele bir de yazılara iliştirilen fotolar tadından yenmez ♥ fotoğrafın bol fotoğrafın gözün aydınlık olsun can

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :)) Siz de çekiyordunuz değil mi, ben de fotoğrafları incelemeyi, çekenin nasıl bir haleti ruhiyede olduğunu anlamaya çalışmayı seviyorum. Siz de çok çok çekin paylaşın olur mu ışığınız bol olsun da derler :) Bilmukabele olsun ♥

      Sil
  4. Kendi anılarından bile sıkılan biri olarak anı biriktirmek/günlük yazmak hiç kolay değildir. Olayları kendi zamanlarına terk etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi anılarımızdan sıkıldığımızda başka anılar arasında gezip kendi yaşanmışlıklarımızı hissetmeye çalışırız belki de. Her daim bir anı'msama peşindeyiz, istesek de istemesek de.
      Bu arada hoş geldiniz yolcu! :)

      Sil

Düşüncelerini paylaş lütfen... Ben yazdım sen de yaz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...